Kada luda zabava postane unosan posao: Karte protiv čovječnosti

    Nedavno me zainteresirala priča o najprodavanijoj igri na Amazonu. Karte protiv čovječnosti (Cards Against Humanity). U samo par godina prodano je više od pola miljuna primjeraka ove društvene igre koja je vlasnicima donijela zaradu veću od 12 milijuna dolara od čega su oko 7 milijuna dali za humanitarne svrhe. Tako na primjer plaćaju studij ženama koje zele diplomirati u znanosti, visokoj tehnologiji, matematici ili nekoj drugoj znanosti u kojima ima malo žena.

    Karte protiv čovječnosti koštaju 25 dolara ali možete ih preuzeti sa službene web stranice cardsagainsthumanity.com i printati sami.

    O kakvoj se igri radi?

    Na pakiranju piše da su ove karte namijenjene svim ''groznim ljudima'' a po popularnosti su sigurno igra koja će obilježiti ovo desetljeće. Karte su ludo nasmijale mnoge igrače, ali treba naglasiti da ovo nije igra koju ćete igrati u krugu obitelji. Dobro pazite s kim igrate, ozbiljni ljudi bi vas se poslije igre mogli odreći. Moguće je da ćete se i sami posramiti dok se smijete bizarnim rečenicama. Igra sadrži dosta neugodnih tema i posebno će oduševiti one koji vole „crni“ humor. Treba znati, ovo je samo zabava kojoj je upravo to cilj – da prljavo igramo i smijemo se :-)

    Pravila igre su jednostavna: treba spajati bijele karte s čudnim pitanjima (ili nedovršenim rečenicama) i crne karte s blesavim odgovorima. Jedan igrač izvlači crnu kartu na kojoj je postavljeno pitanje ili rečenica koju treba nadopuniti (npr. Pijem da zaboravim…), dok ostali igrači nude svoje bijele karte kao odgovor (zgodnu rodicu, loše tempiran vic o holokaustu, namigivanje starih ljudi...). Igrač koji je postavio pitanje na kraju bira i najmorbidniji odgovor. Upravo je smisao za prljavi humor tvorcima igre donio bogatstvo, a igračima sate nezaboravne zabave.

    Priča o poslovnom uspjehu osmorice prijatelja

    Priča započinje kada je skupina prijatelja iz srednje škole iz Chicaga (SAD) otišla na studij. Dečki su studirali na različitim fakultetima, a kada su preko zimskih praznika došli doma, iznajmili su kuću na nekoliko dana u kojoj su zajedno su proslavili Novu godinu. Satima su igrali društvene igre, a onda su u neka doba noći došli na ideju da naprave svoju igru. Ludo su se zabavljali dok su stvarali i igrali svoje karte. Ujutro su se probudili i sve im je još uvijek bilo jako, jako smiješno. Odlučili su testirati svoju igru pa su prije ponovnog odlaska na studij za svakoga od njih napravili po jedan špil karata.

    I tako je svaki od njih sa svojim kolegama na faksu igrao tu novu igru.

    Tvori igre nisu znali kako će igra biti prihvaćena izvan njihovog uskog kruga pa je svako svoj šip karata špil ponio na svoj falultet, da igraju s prijateljima i testiraju igru.

    „Kada bi netko započeo igru s našim kartama, sat kasnije bi u studentskoj sobi bilo po 30 ljudi koji su se smijali kao nikada ranije!“, medijima je ispričao jedan od kreatora igre, Temkin.

    Dečki su shvatili da su stvorili igru koja bi se mogla prodavati. Kako nisu imali svog kapitala pojavili su Kickstarteru, platformi za prikupljanje novaca za kreativne projekte. Svoju su poslovnu ideju očigledno dobro opisali u crowdfunding kampanji jer su vrlo brzo prikupili više od traženih 15.000 dolara. I tako je zabava postala posao.

    Početnim su kapitalom tvorci igre tiskali prvih 2.000 primjeraka igre koju su odmah prodali. Danas je svaki od njih milijunaš - zahvaljujući novogodišnoj zabavi u kojoj su stvorili igru.

    Kreatori igre koja je osvojila svijet

    Kako funkcionira njihova tvrtka?

    Zanimljivo je da niti jedan od tih momaka nije napustio svoj stalan posao da bi radio u njihovoj firmi. Svi se kreatori igre i dalje bavi nečim drugim, a u svojoj su firmi zaposlili 15 ljudi koji se brinu o distribuciji zabave utkane u karte protiv čovječnosti.

    Vlasnici igre uopće ne pokušavanju oponašati korporacije. Osam osnivača tvrtke odluke donosi konsenzusom. Raspršili su se po cijelom SAD-u pa se dogovaraju online, u grupnom razgovoru (Google Hangouts). Kada odluče stvoriti ekspanziju karata - otprilike dva puta godišnje - osnivači otputuju nekamo zajedno, igraju se i dopune svoju kartašku ideju.
    Sav profit dijele prilično ravnomjerno.

    Super ponuda! Plati 5 dolara za ništa!

    Glavni prioritet njihove tvrtke je humor, a ključni korisnici su ljudi poput njih. Zato na svojoj web stranici nude besplatno preuzimanje kompletne igre u PDF formatu. Više od 1,5 milijuna ljudi su ga preuzeli i ispisali igru. Učinila sam to i ja :-)

    Set karata protiv čovječnosti možete kupiti preko interneta. Košta 25 $, uglavnom. Naime, kreatori igre vole zabavu pa se povremeno dobro poigraju a popularnim predodžbama o internet trgovini. Tako su za vrijeme božićne prodaje kupcima ponudili da sami kreiraju cijenu karata i toliko ih plate. Po prinipu: plati koliko misliš da karte vrijede. Tog su Božića zaradili više od 70.000 dolara!

    "Crni petak" je popularan u online svijetu radi jeftine kupovine, odmah nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti (četvrti četvrtak u studenome). Milijuni ljudi napeto čekaju taj dan kada online trgovine značajno snize cijene. Međutim, tvorci karata protiv čovječnosti su se opet poigrali s kupcima. Na taj dan su im ponudlili karte za 30 dolara (5 dolara skuplje nego inače), s naznakom: "Samo danas! Karte protiv čovječnosti koštaju 5 $ više. Kupi!"
    Neobjašnjivo, ljudi su zbilja kupovali tu društvenu igru.

    Duhovitim tvorcima neobične igre taj uspjeh nije bio dovoljan pa su za Crni petak 2015. godine smislili još bolju ponudu. Pozvali su ljude da im plate 5 dolara - za ništa! Na svoju su online trgovinu postavili obrazac kroz koji ste im mogli dati 5 dolara. Jasno je pisalo da ne nude ništa za tih 5 dolara. Vjerovali ili ne, oko 12.000 ljudi je prihvatilo tu ponudu! Neki su im ljudi platili i više pa su ukupno "zaradili" 71.145 dolara! Na svojoj su web stranici kupcima objasnili kako su potrošili taj novac. Nešto su potrošili na sebe, a dobar dio na brojne donacije koje uključuju podršku studentima, izbjeglicama i brojnim neprofitnim organizacijama.

    Prošlog 'crnog petka' su vlasnici igre ponudili  online kupcima da plate 5 dolara, mada ništa neće dobiti za te novce. Više od 12.000 ljudi prihvatilo je tu ponudu.

    Iako se radi o "kartama protiv čovječnosti", tvrtka itekako pomaže ljudima koji trebaju pomoć . Do sada su u razne humanitarne organizacije donirali više od 4 milijuna dolara. Svijetu su pokazali da business svojet može biti drugačiji, puno zabavniji i nepredvidiviji nego li to marketing stručnjaci misle.

    Dosta je bilo čitanja. Preuzmite i tiskajte karte i zaigrajte igru s prijateljima. Provjerite je li istina ono što kažu: karte protiv čovječnosti će izvući ono najgore iz vas! Budite grozni, među prijateljima se sramite perverznih, pljavih misli i da pokažite im koliko zapravo možete biti politički nekorektni! Ugodnu zabavu želim! :-)

     


    Please publish modules in offcanvas position.