hr HR en EN de DE

atelje logo 300 bijeli

  • Portal Grakni.HR traži suradnike koji imaju što napisati

    Portal Grakni.HR traži suradnike koji imaju što napisati

    Udruga GRAK traži suradnike i suradnice, građane koji trebaju medijsku platformu za izražavanje kreativnog potencijala i zagovaranje svojih ideja i stavova. Uloga građana nije samo u konzumiranju medija, već da budu ravnopravni sudionici u stvaranju društveno korisnih medijskih sadržaja. Read More
  • Pristup informacijama: Građani imaju pravo znati!

    Pristup informacijama: Građani imaju pravo znati!

    Pravo na pristup informacijama jedno je od temeljnih ljudskih prava, doprinosi sprječavanju zloporabe i korupcije te predstavlja izazov za stvaranje odgovornije javne uprave. Dostupnost informacijama rezultira povećanjem povjerenja građana u nositelje vlasti i boljem vrednovanju rada javne uprave. Read More
  • Ruralnim razvojem do poželjnog života na selu

    Ruralnim razvojem do poželjnog života na selu

    Naročito zadnjih godina, pojam „ruralni razvoj“ postao je neizbježan u svim razvojnim programima i raznim strategijama, u službenimn i neslužbenim debatama raznih stručnjaka i nestručnjaka, pa i uz ispijanje kave subotom ujutro na nekoj šetnici ili špici. Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Izazov i prilika za razvoj: Upravljanje udrugom u vrijeme korona virusa

Upravo proživljavamo ono što nikada do sada nismo: COVID-19 nastavlja širiti i utjecati…

OTVORENI KERAMIČKI ATELJE, projekt rođen u petrinjskom blatu

Prije nego vam predstavimo naš novi projekt „Otvoreni keramički atelje“ koji se…

Globalno izvješće o tehnologijama nevladinih organizacija

Osam od deset neprofitnih organizacija širom svijeta ima web stranicu, jedan je od…

Granny Au Pair – baka na službenom putu. Sada ili nikada!

Na Youtube videu sam slučajno vidjela reportažu o Njemici koja je prije 10-tak godina…

Kombinacija volontiranja i putovanja o kojem ste sanjali

Volontiranje u inozemstvu velik je životni izazov u bilo kojoj dobi. U bilo kojoj dobi, u…

Sudioničko upravljanje u kulturi

Vrlo mali broj ljudi unutar javnog sektora donosi odluke o umjetnosti i kulturi, mada su…

Crowdfunding ili grupno prikupljanje sredstava

03 Pro 2015

Crowdfunding je zapravo javna kampanja u kojoj može sudjelovati svatko, a većina kampanje se odvija na internetu. U Hrvatskoj ova metoda prikupljanja sredstava nije nepoznata, no nažalost nije dovoljno korištena. Češće ju koriste poduzeća kako bi ili plasirala proizvod ili testirali tržište. Ipak mislim da bi udruge, posebno novoosnovane, mogle najviše profitirati od crowdfundinga.

Crowdfunding je mnogima još uvijek samo dobar concept, čista utopija. Međutim, rezultati pokazuju drugačije.

Tajna uspjeha crowdfunding kampanje je prvenstveno dobar projekt. Sljedeća osnovna stvar je dobro pripremiti kampanju - iskreno i bez marketinških trikova. Jako je važno predstaviti se i pokazati ljubav i strast prema projektu, uliti povjerenje donatorima, snimiti dobar video, osmisliti dobre nagrade, dizati redovno updateove, komunicirati s donatorima, nikad ne slati neosobne mailove.

Važno je napomenuti kako su brojne su kampanje započete i završene bez i jednog dolara (ili kune), odnosno nisu uspjele, zato je važno ozbiljno pristupiti kampanji ukoliko želite da uspije. Koliko će novca uložiti u nešto, prepušteno je donatoru/ulagaču, a oni koji pokreću kampanju mogu mu za uzvrat ponuditi nešto - službenu zahvalnicu, prvu seriju proizvoda ili nešto treće. Bitno je da se u relativno kratkom vremenu (najčešće se radi o mjesec dana) može doći do potrebnog novca.

Nekoliko je crowdfunding platformi, a najčešće su Kickstarter, Indiegogo, GoFundMeitd... Platforma je prostor na kojem prijavljujete i prezentirate svoj projekt, i zatražite od običnih ljudi da vam tijekom određenog vremenskog razdoblja doniraju svoj novac. Za razliku od klasičnih načina investiranja gdje investitori dobivaju udio u tvrtki ili postotak od kasnije prodaje, kod crowdfundinga za novac dobivaju simbolične nagrade.

Tko sve može prijaviti projekt:

  • Pravne osobe
  • Zadruge - ovo je ujedno način na koji i škole mogu sudjelovati
  • Umjetnici
  • Udruge

Primjeri uspješno provedenih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj

Okus doma spaja kuhinje, ukuse i ljude dobre volje

Socijalno poduzeće Okus doma koje vode izbjeglice, migranti i volonteri pokrenulo je crowdfunding kampanju kojom žele pokrenuti kuhinju u kojoj biste mogli jesti nama egzotična jela, a koja su ‘domaća’ za ljude koji ih pripravljaju. Ideja projekta je da se pomogne izbjeglicama i migrantima da zarade dovoljno za život u Hrvatskoj koju su odabrali kao svoju novu domovinu. Putem kulinarskih i kulturnih razmjena žele naučiti nove vještine, steći prijatelje i postatio dio lokalne kulture. Kako bi proširili svoj program djelovanja koji bi uključivao pripremu i dostavu hrane specijalizirane za afričku, arapsku i bliskoistočnu kuhinju pripremili su crowdfunding kampanju na Indiegogo platformi. Za svoje financijske pomagače pripremili su zanimljive nagrade poput specijalnih recepata, kuharica i tečajeva kuhanja, catering usluga za 15 ili čak 30 ljudi. Ovaj je projekt nedavno završio sa uspješno prikupljenih 17 tisuća dolara.

Nosiljke su olakšale teret sirijskim majkama

Društveno poduzeće Brodoto zajedno sa partnerima Roda, Kamensko, filmski inkubatorBlank i Kamerades pokrenuli su crowdfunding kampanju sa ciljem od 2300$, što je bilo dovoljno za kupovinu i distribuciju 100 nosiljki za bebe koje su distribuirane partnerima organizacijama na cijeloj izbjegličkoj ruti. Projekt je uspješno završen, a prikupljeno je gotovo 5 puta više sredstava od prvotno zatraženih. Zanimljivo je napomenuti da je za nešto manje od tri sata od lansiranja stranice, kampanja dostigla čak 173 posto od ukupnih planiranih sredstava za izradu nosiljki.

PREPORUKA: Ako smo vas zainteresirali za temu preporučamo da posjetite blog na adresi crowdfunding.hr i doznajte više o crowdfunding sceni u Hrvatskoj.

 

Informacije o autoru teksta
Kata Rupčić
aktivistkinja za društveni razvoj

Grakni.HR koristi kolačiće kako bi vam osigurali bolju funkcionalnost stranica.
Odaberite gumb za više informacija ili „Prihvaćam“ za nastavak pregleda i korištenja stranica.