Strani jezici - najisplativije ulaganje u znanje

20 Stu 2015

Poznata latinska izreka „quot linguas calles, tot homines vales“ ili „koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš“ itekako se odnosi na poslovni svijet. Na svim natječajima za posao, bez obzira na stručnu spremu, od uvjeta se navodi znanje barem jednog svjetskog jezika.

Učenjem stranih jezika možemo znatno unaprijediti svoj položaj na tržištu rada, pri čemu samo jedan strani jezik više nije dovoljan


Znanje stranih jezika danas je dio opće kulture, stoga brojne škole stranih jezika opstaju unatoč gospodarskoj krizi. Struktura polaznika donekle se promijenila; sve je manje odraslih, a tečajeve stranih jezika uglavnom polaze djeca i učenici jer su roditelji za njihovo obrazovanje spremni izdvojiti i posljednju kunu. Odrasli korisnici usluga tečajeve više ne pohađaju iz hobija i želje za usavršavanjem nego uglavnom kada su zbog posla prisiljeni n dodatnu edukaciju. Danas su poslovni tečajevi većine škola stranih jezika sadržajno i organizacijski prilagođeni specifičnim jezičnim zahtjevima djelatnosti tvrtke u kojoj polaznik radi. Osim individualnog tečaja, dosta se tvrtki u Hrvatskoj koristi uslugama tzv. In house tečaja, koji su optimalno rješenje za male i velike tvrtke.

Poslovni In house treninzi

Najveći dio polaznika priprema se za polaganje ispita TOEFL, BEC i ICFE. Cilj poslovnih programa je usvajanje poslovnog vokabulara i vještina na stranom jeziku putem poslovnih situacija i tema. Svi tečajevi kreirani su za razvoj vještina čitanja, pisanja, slušanja i govora. Ciljana skupina jesu menadžeri, pripravnici, voditelji ureda ili odjela, kao i djelatnici u svim odjelima i granama gospodarstva gdje postoji potreba za komunikacijom na stranom jeziku.

Profil i djelatnost kojima se tvrtka bavi najvažniji su čimbenici po kojima angažirana škola stranih jezika planira program edukacija. Tako većina škola ima složene programe koji polazniku omogućuju usavršavanje i odlično vladanje jezikom određenog područja kao što su pravo, telekomunikacije, financije, marketing, odnosi s javnošću, prodaja ili ljudski potencijali.
Programi poslovnog jezika provode se na dvije razine: opći poslovni jezik te poslovno komuniciranje i vještine. Ciljevi stručnoga edukacijskog programa jesu da se vještinama govora, slušanja i čitanja razvija jezična kompetencija, poslovna komunikacija i organizacija ili sudjelovanje u prezentacijama i u vođenju poslovnih pregovora i sastanaka. Važna je i činjenica da se učenjem stranog jezika dobiva informacija o kodeksu poslovnog ponašanja strane zemlje te o njezinoj kulturološkoj i socijalnoj slici.

Angažiranjem škole stranog jezika tvrtka prije početka tzv. In house treninga najčešće besplatno dobiva testiranje stranog jezika radi utvrđivanja stupnja predznanja zaposlenika koje se utvrđuje prema jezičnoj mapi EU, što tvrtki i samoj školi olakšava osmišljavanje daljnjeg edukacijskog programa. Nakon tog programa, koji najčešće traje do 70 sati, polaznici dobivaju dogovorene certifikate koje je tvrtka tražila, uvjerenja ili svjedodžbe o položenom stupnju.

Cijene tečaja za tvrtke ovise o vrsti tečaja, broju polaznika, dinamici održavanja, broju grupa i ugovorenih sati.